tisdag 17 maj 2011

Busskort i alla ära men...

Jag tycker att jag alltid har en almanacka som är full med olika saker som skall göras. Men den är troligen inte mer fullspäckad än vad era är, skulle jag tro i alla fall. Jag har nu äntligen kommit fram till varför jag själv känner mig utschasad till och från (misstolka mig inte - älskar att ha en fulltecknad almanacka). Jag flänger ju runt i stan från morgon till kväll. Jag har knäckt nöten, flänga omkring! 


16 maj - en ganska vanlig dag
07.00 - klockan ringer
08.26 - spårvagnen avgår
09.00 - skolan börjar
(09.17 - jag undrar varför jag åkte till skolan)
(09.53 - jag ifrågasätter allt som heter Universitet)
10.59 - jag går ut ur klassrummet och styr min uttråkade kropp till gymet
13.17 - lunchlådans innehål äts upp
13.30 - styr min kropp till min frisör Marie
14.00 - intar min position i frisörstolen på Salong Saxxé
14.53 - svara på tre sms samtidigt som spårvagnen tar mig hem
15.15 - hänger upp träningskläder, borstar tänderna och diskar
15.56 - spårvagnen avgår, igen
16.06 - ringer på hos tandhygienisten
16.20 - få beröm av Monica om hur utomordentlig munhygien jag har
16.30 - mot ICA-affären
16.49 - spårvagnen åker hem, igen
18.06 - bloggar
19.00 - spårvagnen avgår, igen
19.34 - kvällens spelkväll med te och scones (inte scones för min del givetvis) börjar
22.31 - spelvinsten är hemma
23.10 - spårvagnen åker hemåt, igen (om sanningen ska fram fick jag skjuts hem men ni förstår min poäng).


En bil?!


//Theres

1 kommentar:

  1. Hahaha stackare. Jag blir stressad av att bara läsa. Men äter du ingen middag människa?

    SvaraRadera