måndag 2 maj 2011

Hör du dåligt? Ser du dåligt?

Jag och min vän J var ute och åkte motorcykel i det vackra vårvädret för några dagar sedan. Vi stannade vid ett trafikljus och samtidigt glid ett utryckningsfordon upp bredvid oss och förbi. Jag hann slänga upp mitt visir och spana.
- Det är ingen polisbil, Theres! Dom är blå/vita.
- Ja, det vet jag väl, svara jag och rå-stirrar åt andra hållet.
- För den här bilen var gul/grön/vit.
- Ja, jag vet. Sluta tjata!
- Du kan alltså inte spana efter män i uniform i den bilen...!
- SLUTA TJATA, fräser jag, jag såg att det var en gasbil, så lägg av nu och dessutom spanar inte jag efter polisbilar!
- VA?!
- JAAA! Jag såg att det var en gasbil och inte en polisbil. 
- GASBIL?!
- Men hör du dåligt?! En g-a-s-b-i-l.
geblod.nu
- Ser du dåligt?!
- Men oh lord, NEJ!
- Det var en blodbil, Theres...
Jag fäller ner mitt visir med en smäll och vi kör iväg under tryckt stämning. 


//Theres


Ps. Det finns ett gymnasieprogram som heter hund-programmet. Jag lägger ingen värdering i detta utan konstaterar bara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar