söndag 1 maj 2011

Skarpt läge


Idag är det den 1 maj och det innebär ju skarp läge för arbetarrörelsen men har en helt annan innebörd för mig (i två bemärkelser). Idag är dagen då LCHF-metoden tar över mitt liv 100%. Har fram till idag testat mig fram i tre veckor och kan erkänna att påskhelgen inte blev en vecka som gick i LCHF-anda. Några godisbitar slank ner, fruktsallad och kusin Helenas påsktårta smakade himmelsk gott. Men det är ett minne blott för nu är det skarpt läge för mig och det ser bra ut för jag trivs med min nya livsstil. Det går bra och det finns produkter som underlättar att baka både bröd och unna sig en efterrätt någon gång då och då och bara tanken på att få äta bea-sås till jag kräks mår jag bra av. Har även upptäck att parmesanchips är mitt favoritsnacks. Underbart goda! I påskpresent fick jag en kokbok av mamma "LCHF - på mitt sätt" skriven av Ulrika Davidsson. En riktigt bra inspirationskälla att ha hemma bland kokböckerna för en sak är säker, jag har aldrig lagat mat eller bakat så mycket som jag gör nu, jag kan ju inte fuska längre! 


//Theres

1 kommentar: