söndag 29 maj 2011

För vi har tagit studenten - fy fan vad vi är bra

Idag är det exakt 10 år sedan jag tog studenten från Burgårdens gymnasium och lämnade 12 års studier bakom mig. Mina år på Burgården var väldigt blandade med med och mot gångar. Trivdes aldrig riktigt och kände mig nog inte heller helt hemma där. Jag träffade dock en hel del goa vänner som jag efter studenten tappade kontakten med men tack vara facebook (!) fick vi kontakt igen för 3-4 år sedan. Vi är ett litet gäng som har haft riktigt go kontakt och träffats några gånger varje år. I våras konstaterade vi att den 29 maj skulle det vara 10 år sen vi sprang ut på skolgården och skrek av glädje och det måste ju givetvis firas. Så igår var det student-reunion hemma hos Marie. Många gapskratt åt skolkataloger och fotoalbum blev det och drycken flödade tydligen, för jag var inte hemma för än klockan mycket sent - eller tidigt (blev så förvånad att det var ljust ute när jag satte mig i taxin medan chauffören inte var lika förvånad och upplyste mig om vad klockan faktiskt var). Men det säger väl en hel del om hur trevligt vi hade!

//Theres

1 kommentar:

  1. Undebart!!! tack för en härlig kväll! börjar nyktra till nu... ;o) kram

    SvaraRadera