måndag 11 oktober 2010

En slagen hjälte

Uppsala hösten 2009
Nu är det officiellt, jag är gammal! I lördags var det rövarrunda på stan tillsammans med min bästa barndomsvän David. Vi började hos mig och sen blev det krog efter krog. Helt plötsligt var klockan 04.00 och det var dags att åka hem. Fram tills dess var jag INTE gammal. Kände mig som 22 och odödlig. Under kvällen hade vi skålat massor utav gånger och vi var på livets topp. Vi ägde världen och universum. Ni vet känslan, känslan som enbart alkohol kan ge. En berusande tillfällig livsglädje. 


När jag vaknade i söndags ville jag dö! Helt seriöst, huvudet sprängde och när en större mängd huvudvärkstabletter inte hjälper var nästa fundering amputation av huvudet. En nära döden upplevelse. Vatten hjälpte inte heller och att försöka somna om var meningslöst. Låg däckad i soffan till långt in på kvällen. En dusch och lite mat senare  på kvällen hjälpte föga. Somnade tidigt och sov som en klubbad säl. 


Jag inser att jag har blivit gammal eftersom baksmällan inte gick över på en hel dag. En hel söndag var förstörd och bortkastad. När jag var 22 fanns inte baksmälla på kartan. Bara på´t igen på den tiden. Nu vill jag ju inte se alkohol eller tobak på ett bra tag. Okej, det är i och för sig inte ofta dessa rövarrundor inträffar numera och om sanningen ska fram var det ju värd det. Så skoj som vi hade har jag inte haft på länge! Tack Davve! 


//Theres

1 kommentar:

  1. hahaha. Så klockrent! Önskar att jag hade varit med er. Men som sagt. Jag var ute i fredags och låg klubbad hela lördagen... Så ja, jag känner igen mig i det du skriver. En riktig gammelgädda har jag blivit. Tur att vi bara blir snyggare med tiden ;-).
    Gillar verkligen din blogg! Ett nöje varje gång man får ta del av din vardag! Kram Ambjörn

    SvaraRadera