torsdag 21 oktober 2010

Let´s dance släng dig i väggen

Idag var det dans på schemat och ingen mindre än Annika Sjöö från Let´s dance kom och tränade oss. Annika vann Let´s dance tillsammans med Magnus Samuelsson och dessutom har hon kommit på andra plats två gånger. Helt klart ett riktigt dansproffs! 
Bild fr Annika Sjöös blogg

Min inställning idag var att kan hon lära världens starkaste man att dansa Jive kan hon lära mig. Och om hon kunde...herregud vad duktig hon var. Blev riktig imponerad över både mina klasskompisar men framför allt mig själv. Vi sprängde gräns efter gräns. Annika lärde oss både Jive och Pase Doble. Två väldigt olika danser men riktigt skoj att testa båda två. Blev faktiskt sugen på att testa mer...

Annika är utbildad idrottslärare precis som vi också är snart. Hon gav mig massa energi och inspiration inför min uppgift som lärare. Vilket energiknippe hon är. Är du intresserad av träning och hälsa så klicka in på hennes sida http://blogg.amelia.se/annika-sjoo/ och kolla runt. En bra blogg som ger mig inspiration.

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar