lördag 23 oktober 2010

Va? Va?! VA?!

Ni som följer min blogg har vid det här laget förstod att jag skriver när jag har något jag vill dela med mig av. Alla dagar i veckan har jag inte det men då och då händer saker som jag vill dela med mig av till mina läsare. Ni är ju faktiskt en hel del. Skoj!


Så här kommer ytterligare en anekdot. Håll till godo.
Jag skulle åka hem från gymmet igår och stod på spårvagnshållplatsen vid Olskrokstorget. Strax framför mig står två män i 30-års åldern.
Man 1: - Såg du burkan i papperkorgen?
Man 2: - Va?
Man 1: - Ja, såg du burkan i papperskorgen?
Man 2: - Va?! Vad säger du?!!
Man 1:- Ja men såg du inte burkan i papperskorgen?!
Man 2: - VA? Vilken jävla burka? Vad snackar du om?!
Man 1: - VA?! Vadå burka?!
Man 2: - Ja, men du frågade ju mig om jag hade sett burkan i papperskorgen?
Man 1: - VA?!! Va fan snackar DU om?! Jag frågade om du hade sett BURKEN i papperskorgen!
Jag börjar asgarva bakom männen och dom vänder sig hastigt om.
Jag: - Förlåt men ni skulle hört er själva! 
Männen inser det komiska och börjar skrattat dom också. Spårvagnen kommer och vi kliver på den alla tre. Ytterligare en kompis till de två männen stiger på spårvagnen. Männen ska nu återberätta samtalet för deras kompis. Jag kan inte hålla mig utan brister ut i skratt igen. Och visst är det så att ett gott skratt förlänger livet, så nu kommer jag leva lite längre för jag fick mig ett riktigt gott skratt!


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar