tisdag 26 oktober 2010

Finnes: mycket Önskas: lugn och ro

Det är lite mycket just nu. Bland annat finns det en hel del viktiga beslut som ska fattas för min del. Jag vill en sak och jag tycker det är tydligt vad jag vill men ibland tror jag att jag blir missuppfattat, kanske med vilje? När det inte heller enbart är upp till mig blir det ännu jobbigare och jag blir stressad. Tyvärr blir det negativstress och det vet vi ju alla att det inte är bra. 
Jag skulle egentligen bara vilja sätta mig i ett hus mitt ute i skogen, framför en brasa med en kopp varm choklad spetsad med Baylis och när jag sen återvänder till verkligheten är allt klappat och klart. Visst vore det underbart!


Jag ska väl fokusera på allt positivt som finns runt omkring mig men det är lättare sagt än gjort. Pratade med mamma idag, hon som alltid finns där och som alltid stöttar mig i alla min val, oavsett om hon håller med eller inte. Jag skulle inte kunna önska mig mer. Har dessutom jättefina vänner som stöttar och lyssnar men trotts all kärlek runt omkring mig känner jag mig i ensam, för i slutändan är det ju jag som måste välja. Hur som haver kommer det bli bra och det finns inga beslut som kan få jorden att gå under. Det finns ju en hel del att se fram emot i höstmörkret trots allt. 


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar