onsdag 20 oktober 2010

Nedräkning

Idag är det exakt 2 månader till planet lyfter mot Asien och Srilanka. I två veckor ska jag tillsammans med mamma resa runt på ön där jag föddes för snart 29 år sedan. Vi landar i Colombo där vi stannar i fyra dagar. Bland annat ska vi träffa min biologiska mamma. Slumpen avgjorde att det kommer att bli på min födelsedag. Kan man få en bättre födelsedagspresent?!
Colombo
Sedan åker vi söder ut till Unawatuna där det blir sol och bad. Här ska enligt ryktena stränder som tillhör dom 12 vackraste i världen ligga. Lovar att rapportera. 
Unawatuna
Vidare åker vi upp i bergen till Nuwara Eliya. Där ska vi besöka en teodling och dricka äkta lankesisk te. Snacka om närproducerat. 
Nuwara Eliya
Efter en natt i bergen åker vi vidare till Kandy där vi bland annat ska få uppleva en äkta lankesisk dag och kväll med Buddha som huvudperson. 
Kandy
Därefter åker vi till vårt slutmål som är staden Negombo. Där ska vi sola och slappa, men inte bara. Vi ska bland annat stadsvandrar i den historiska fiskstaden och åka på kryssning på dom holländska kanalerna.  
Negombo


Kanske hade det räckt med dessa två veckor men...nej!! Den 3:e januari fortsätter äventyren i Thailand. 
Phi-Phi island






Det är härligt att ha den här resan att se fram emot nu när hösten och kylan är här. Resan kommer att bjuda på allt så jag har verkligen något att längta efter! 

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar