tisdag 5 oktober 2010

Nu är det officiellt

Yes, det är sant. Inget jag kan blunda för längre. Inte ni heller skulle jag tro. Det syns långa vägar och det känns också. På morgonen möts man av ett helt annat ljus i lägenheten. På kvällen tänder man massa ljus, dricker te och bara myser i soffan. Visst är det härligt? 


Hösten är här nu! Lyft blicken och ta dig en titt på alla vackra färger som kommit runt omkring dig. Snart är hösten över och kylan och mörkret är över oss. Passa på att njuta medan du kan. I och för sig får gärna kylan och mörkret komma för min del. Det innebär ju faktiskt bara att jag är närmare mitt avresedatum. För den 20 december lyfter jag från Arlanda mot värmen, solen, underbara stränder, god mat, nya kulturer, spännande möten och känslan att bara få vara. Men misströsta inte, jag är ju bara borta en månad!


Igår var det kanelbullensdag, 4/10. Inte mig emot, jag åt två stycken med ett glas mjölk till. Så underbart gott. Nu längtar jag till februari och semlornas tid. Jag minns när jag bodde hemma och det skulle ätas semlor. Mamma vägrade och åt en slät bulle. Stig skulle äta hetvägg (semlan läggs i en skål med varm mjölk) och jag slukade min semla precis som den var. Man borde äta semlor oftare helt enkelt!


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar